چهارشنبه، فروردین ۱۵، ۱۳۸۶

Great Ottmar


مرد دوست داشتنی سوئیسی، مربی بسیار بزرگی است. اوتمار هتسفیلد را میگویم. استاد ریاضیات در سوئیس که فوتبالیست معروفی هم نبوده(شاید هم اصلاً فوتبالیست نبوده). دو بار با دوتیم مختلف آلمانی قهرمان باشگاههای اروپا شده است. دورتموند 1997 و بایرن مونیخ 2001. امسال نیز پس اخراج فلیکس ماگات از بایرن مونیخ مجدداً به صورت موقت مربی بایرن شده است . در اولین گام در ادامه جام باشگاههای اروپا تیم پرستاره ولی آسیب پذیر رئال مادرید را حذف کرد و دیشب در جوزپه میاتزای میلان، 2-2 تیم آ.ث.میلان را متوقف کرد. بایرن دو بار عقب افتاد و هردوبار توسط فن بویتن دفاع! هلندی بایرن این گلها جبران شد که گل دوم – پس از گل پنالتی ناحق میلان- در ثانیه آخر بازی در دقیقه 93 بازی به ثمر رسید. مردک پرمدعا گتوزو به داور روسی اعتراض میکرد که چرا قبل از ارسال خطا سوت نزدی!! فوتبال را دیشب با اعمال شاقه دیدم. به یمن دولت احمدی نژاد که همین طوری الکی خیال می کند هر کاری دیگران کرده اند و در تمام دنیا میکنند بد است، پس ساعتها را جلو نمی کشد! و به یمن برنامه ریزی مزخرف کانال سه تلویزیون ایران که تنها فوتبالی که بابتش پول داده (جام باشگاههای اروپا) به جای ساعت 10:15 ساعت 1:15 !! پخش میکند. خداوند سوئیسیها و کانالهای تلویزیونیشان را حفظ کند که ما توانستیم بازی فوق العاده جذاب دیشب را مستقیم ببینیم. هر چند موقع تداخل با سریال ترش و شیرین مجبور گشتیم با تصویر در تصویر کوچک نگاه کنی!!(زورمان نرسید!) از اصل مطلب دور شدم. اوتمار مربی سخت گیری نیست ، نسبت به فلیکس ماگات ولی مسلماً استاد تاکتیک و نتیجه گیری است. هرچند شاید در ایران به دلیل نیمکت نشین کردن علی دایی در سالهای پیشین و سکو نشین کردن علی کریمی در این فصل محبوب نباشد...ولی مربی محبوب من است . دیشب بایرن به مصاف تیمی رفت که پارسال 4 بر 1 مغلوبش شده بود در همین زمین...ضمن اینکه الیور کان و فن بومل را هم به علت محرومیت در اختیار نداشت. کسی فکر نمی کرد بایرن با رنسینگ جوان در دروازه و آندریاس اوتل کم تجربه که به عنوان یکی از دو هافبک دفاعی در کنار هارگریوز بازی میکرد. این گونه نتیجه گیری کند. وقتی سانیول مصدوم شد و بیرون رفت اوضاع بدتر به نظر میرسید، چون لل به بازی آمد که او هم بی تجربه بود...ولی با دو تعویض موفق دیگر بارین نتیجه لازم را فعلاً بدست آورد.فرق تیم دیشب بایرن با تیم سال 2001 نداشتن فرمانده در میانه میدان است در آن سال افنبرگ فرمانده بی چون و چرای بایرن بود و در سالهای بعد تا حدودی بالاک ولی دیشب بایرن فقط تیم بود و کسی رهبر مطلق تیم نبود..بحث در مورد مهره چینی و تاکتیک بایرن زیاد است...ولی فکر کنم کسی اینجا حوصله خوندن در مورد
تاکتیک 2-2-2-4 بایرن و...را نداشته باشه ...بگذریم.


پ.ن.
1- آخرین کدهای کانالهای سوئیس (SRG) رو همیشه میتونید از این لینک بگیرید. فوتبال جام باشگاهای اروپا، جام جهانی و تنیسهای فدرر رو همیشه نشون می دن.
2- امسال تلویزیون همه فوتبالها رو تقریباً نشون میده و 90 درصد هم دزدی از کانالهای عربی!!!...ما که خوشحالیم..ولی دو تا اشکال داره..یکی اینکه صدای یک فوتبال بی ربط دیگه روی تصویره تا صدای گزارشگر عرب حذف بشه و بعضاً شاید صدای یا علی مدد تماشگران!! مثلاً در بازی لیورپول – آرسنال در آنفیلد هم به گوش برسه!!(دیگه این قدر هم ضایع نیستن!!) و دیگه اینکه سانسورهای طولانی داریم مثلا به مدت دو دقیقه که هی تکرار صحنه های بازیه...اونهم علتش اینه که زیر نویس مسابقه اس ام اس اون کانال عربی دیده نشه!!!
3- الان توی سایت بی بی سی خوندم که سلطان مشکی پوش، رضا صادقی در بچگی طرفدار دو آتشه لنگیها بوده...ولی الان دیگه دو آتشه نیست!! اه اه حالم گرفته شد!! ان شالله تنها نقطه ضعف ایشون برطرف بشه و به آغوش صراط مستقیم برگردند!!

۱ نظر:

ناشناس گفت...

این خیلی برام جالبه که شما این اندازه اطلاعات در مورد فوتبال دارین من فقط بازیایی رو تماشا میکنم که بازی تیم ملی با یه تیم خارجی باشه تازه اونم در حد تماشاست و اطلاعی در مورد هیچ چیزش ندارم در مورد استقلال و پرسپلیسم باید بگم که من تو بچگی به خاطر علاقه ای که به رنگ آبی داشتم مثلا استقلالی بودم ولی بعد به خاطر اینکه برادرم قرمز بود ما هم شدیم مثل خودش هر چند سر در نمیاوردم البته الان استعفا دادم به هر حال امیدوارم که رضا صادقی هم بشه مثل شما استقلالی دو آتیشه