دوشنبه، خرداد ۰۷، ۱۳۸۶

گند بزرگ صدا و سیما در آخرین روز لیگ برتر

در آخرین روز لیگ حرفه ای فوتبال ایران ، صدا و سیما گندی تاریخی زد و از سه فوتبال مهمی که قرار بود همزمان پخش کند فقط یک بازی را توانست پوشش تصویری بدهد. انگار نه انگار که در سال هفتم هزاره سوم هستیم. بازی سایپا و مس به بهانه خرابی دستگاه و بازی استقلال و فولاد اهواز به بهانه قطع برق ورزشگاه اهواز کوچکترین پوشش تصویری نداشت. بیچاره جهانگیر کوثری که به عنوان مجری شبکه دو همین طور معطل ماند و پا در هوا!!!
اشکالات صدا و سیما در نشان دادن تصاویر در ورزشگاه آزادی در لیگ فوتبال امسال بسیار زیاد بوئ. ضعف بزرگ کارگردانی تصاویر در مورد زمانبندی پخش فیلم آهسته که روی اعصاب بینندگان بود، بارها و بارها پخش بی مورد تصاویر آهسته حساس و بعضاً نه چندان حساس باعث شد موقعیتهای مناسب پخش نشود. گزارشگرانی مثل خیابانی و یوسفی که همیشه در حال پیاده روی روی اعصاب ملت بودند و مزدک میرزایی احساس با مزگی بسیار می کرد و تیکه هایی سرشار از برودت به خورد ملت می داد. در مورد آمار بازی که آمار کاملاً غیر واقعی تحویل ملت می دادند. مثلاً در شمار موقعیتهای گل به خصوص در مورد تیم استقلال بسیار آمار پایینی می دادند، در همین بازی با پاس در نیمه اول استقلال حداقل 6 موقعیت مسلم گل داشت که در کمال تعجب در پایان نیمه دو عدد اعلام شد!!! کلاً در موقعیتهای روی دروازه گلها به حساب نمی آمد که در همه جای دنیا حساب می شود. بر خلاف آماری که در اروپا اعلام می شود شوت داخل چارچوب و خارج از آن در آمار ثبت نمی شود و به نظر می رسد که یا فرد مسوول آمار در بیشتر مسابقه در حال چرت زدن است یا مغرضانه عمل می کند و یا اصلاً از فوتبال سر نمی آورد...تازه توجه کنید که پخش تلویزیونی فتبال در آزادی بهترین در ایران است!!
به هر حال با تساوی استقلال مقابل پاس و برد سایپا، سایپا برای سومین بار در تاریخ فوتبال ایران و برای اولین بار در لیگ حرفه ای قهرمان ایران شد و استقلال که هفته ها در صدر جدول بود در عین ناباوری و تعجب از نزولی فاحش در آخر فصل در رده چهارم ایستاد و گندی که در عدم شرکت در جام باشگاههای اسیا به وجود آمده بود به نحو احسنت!!!! تکمیل شد!! یکی از بزرگترین مقصران مدیریت نالایقی به نام علی ابدی بر سازمان بود که با تعویضهای مکرر مدیریت و سرپرستی باشگاه تمرکز تیم را به هم ریخت...و در آخر کار با آوردن بی موقع حاجی دکتر فتح الله زاده و ادعای مکرر ایشان برای آوردن حجازی و بهترین مربیان جهان در چند هفته آخر شوک منفی بزرگی به تیم وارد کرد. شاهکارهای قلعه نوعی و کوچک بودن مرفاوی برای سرمربی گری استقلال هم از عوامل بزرگ ناکامی بود. دست همگی و باسن همگی شون با هم دیگه درد نکنه....
به امید جدایی چسبیدگان سیاسی از ورزش و فوتبال....

پ.ن.
1- اوه اوه علی دایی دیگه خدا رو بنده نیست!!
2- به هر حال ما که نرفتیم آسیا.ولی باز هم.{.......}...لنگیها!!

۶ نظر:

ناشناس گفت...

...درود
میشه بگی کدوم کار تو این جامعه رو
حساب انجام میشه که پخش فوتبال از تلویزیون دومیش باشه؟!!متاسفم که استقلال از صدر نزول کرد امیدوارم در آینده موفق باشه و دیگه هم نزول
نکنه الهی آمین
موفقتر از همیشه باشی

ناشناس گفت...

Mer30 Adam ba tahlilhaie esteghlaie shoma be zendegi omidvar mishe ;) in chand rooz halam gerefte bood, ama hala dalaiele khobi daram inke siasion hame chiz ro kharab kardan kheili ba inke bazikona kharab karde bashan fargh dare ;)
baghiasham khoob irane dige kolan dolat vazifash asab khordkardanee hala seda sima ham mesle on!
khosh begzare

ناشناس گفت...

واقعن که هر چه میکشیم از این امیر قلعه نوعی و تیم بستن ابلهانش اول فصله.این نیز بگذرد

ناشناس گفت...

ايول ابيته. اقا حيف كه قهرمان نشد البته بد هم نشد با اين وضعيت قهرماني نمي چسبيد به دل ادم

ناشناس گفت...

Hooman jaan, shomaa alaan asabaani hasti nayaa injaa matlab benevis. fohsh nade be perspolisia!
oon amir khaan-e ghale-noitoon ham dahane team-e melli ro morede enaayat gharaar mide chand maah dige, ke eftekhaaraate football-e melli takmil beshe. hamoontor ke Navazi goft, Marfavi-o GhaleNoie ... be team-e Esteghlal. Omidvaram Naser-khaan biaad nejaatet bede teametoon ro!

ناشناس گفت...

Hooman jaan, oon comment-e ghabli maale man bood. yaadam raft esmamo benevisam!