دوشنبه، مرداد ۰۲، ۱۳۸۵

سولاخ
خب این تونل رسالت هم بعد از 9 سال و اندی افتتاح شد. کاری که قرار بود ظرف 32 ماه انجام بشه، بعد از 9 سال و با کلی تبلیغات و سر و صدا افتتاح شد. به قول کرباسچی که خودش بانی این کار بوده، مقایسه این تونل 1800 متری با تونل 50 کیلومتری مانش که از زیر دریا میره و 3 خط ترن و چندین خط عبوری اتوموبیل داره(اگر اشتباه نکنم). از اون کاراست. از فردای افتتاح این سولاخ! اس ام اس های تولید شده در رابطه با این تونل و برج میلاده که سرازیر شده!!! که مودبانه ترینش اینه چون این تونل در روز زن افتتاح شده قراره که برج میلاد هم در روز مرد افتتاح بشه.
و اما ببینیم که این تونل چه فایده ای داشته است. صبح فردای افتتاح بنده هم این تونل رو افتتاح کردم و موندم توی ترافیک سنگین انتهای تونل...چرا؟ چون یهو در خروجی تونل مسیر باریک میشه و ترافیک داریم!! همین عدم توجه به جزئیات و خروجیهای مناسب گند میزنه به کل پروژه. مردم که ماشاالله خیلی با فرهنگ هستند، بوقزنیهای روز اول رو گفتیم حالا خوشحالند برای افتتاح تونل. پریشب که میخواستیم از تونل رد بشیم. دیدم توی لاین مخالف ماشین عروس و همراهان وسط تونل توقف کرده اند و دارند بعضیها دنده عقبی توی تونل!! ویراژ!! می دن و ...وارد تونل هم که شدیم صدای نعره ها و سوتها و بوقهای ملت سوراخ ندیده به هوا برخاسته بود. آخی خب آخه تفریح مردم همیناست دیگه!!
ولی خب عیبش رو بگفتیم هنرش رو هم بگیم که انصافا روی ترافیک همت اثر مثبت گذاشته و البته از همه مهم تر خروجی کردستان به همته که از بدقلق ترین جاهای تهران بود، و الان خیلی خلوت شده.
و اما این همه سر وصدا و تبلیغات برای افتتاح این تونل و تبلیغات دیگه شهرداری نظیر 137 و پس گرفتن شکایت از رسانه ها اینه که دکتر! " قالیباف " متوجه شده اند که راه ریاست جمهوری از شهرداری می گذرد و...در مورد 137 خود من یکبار بهشون زنگ زدم . توی زمستون یه پژو توی برف سر خورده بود و سر پیچ جلوی درب ملاقاتهای زندان اوین رفته بود توی گارد ریل و اون رو شکونده بود در حین سقوط توی رودخونه روی لوله های گاز و آب و ...متوقف مونده بود. ما دو روز بعد زنگ زدیم به 137برای تعمیر گارد ریل و توضیح دادیم با نشانی کامل و دقیق. طرف از اون ور داشت تایپ می کرد، از من می پرسید ببخشید شهید اعرابی رو با عین می -نویسند؟؟!! خلاصه ده دوازده روزی گذشت و هیچی و ما دو سه بار زنگ زدیم برای پی گیری. (اونهایی که فهمیدن من کجا رو میگم میدونن که جای خطرناکیه و بدون گارد ریل ماشین راحت میره تو رودخونه!!) هی گفتن که میان و...بالاخره اومدن و چند شاخه میلگرد 10 به جای لوله 6 اینچی!! نصب کردن...مثلا به عنوان گارد ریل!! که البته اونهم شاید کار شرکت گاز باشه که از ترس آسیب دیدن لوله های گاز خودش اینکار رو کرده چون نوار زرد رنگ شرکت گاز به عنوان تاکید و هشدار روی میلگردها بود! توی این چند ماه هم این خیابون شهید احمد پور و اعرابی که به سمت درکه میره و خیلی باریک و پر ترافیکه...بارها اومدن به خاطر آب، برق، تلفن، تغییر محل علمک گاز !!! در نوبتهای مختلف کنند. به خدا قسم اغراق نمی کنم، عین واقعیته!. برای همه این چیزها و در نوبتهای مختلف مثل فیلمهای کمدی اون میکند و پر می کرد و بعد اون یکی می کند و پر نمی کرد تا ده روز دیگه و...!!! خلاصه اینها همه اش تبلیغاته و...هر چند که کارهای مثبت هم انجام میشه که اصولا وظیفه شهرداری چیزی جز این نیست.

هیچ نظری موجود نیست: